051-3881-5201

مشاوره رایگان

051-3883-1179

ساعت کاری: 09:00 صبح تا 16:00 بعد از ظهر

مشهد، بلوار وکیل آباد، کوثر شمالی

بین کوثر شمالی 24 و 26، پلاک 118، واحد یک

شما این محصولات را انتخاب کرده‌اید

آموزش انتخاب یک تقویت کننده تلفن همراه

آموزش انتخاب یک تقویت کننده تلفن همراه

آموزش انتخاب یک تقویت کننده تلفن همراه

نصب و راه اندازی دستگاه  تقویت کننده تلفن همراه (تقویت آنتن موبایل) جهت فضای بیرونی و محیط های باز:

رپیتر های موبایل با توان بالا یا OUTDOOR GSM REPEATER عموما برای محل های سرباز و خارج از شهر و نقاط وسیع استفاده می شود.

برای نصب سایت رپیتر در  محیط های خارج از شهر و فضای باز مانند ویلا ها، جاده ها، روستاها، کارگاه های سد سازی و معادن و باغات که دارای مشکل ضعف سیگنال و یا عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه می باشند، باید چندین پارامتر مهم را در نظر داشت:

1.   جهت نصب تقویت کننده آنتن موبایل در فضای باز و وسعت زیاد، از آنتن دریافت پارابولیک (دیش) و ریپیتر با توان بالا استفاده می شود.

2.   در نقطه ای که قرار است سایت رپیتر ایجاد شود، زاویه بین ارسال سیگنال تلفن همراه و دریافت سیگنال مهم ترین پارامتر می باشد.بهترین حالت بین زاویه ارسال و دریافت، اختلاف 180 درجه ای می باشد. ولی می توان با توجه به شرایطی، تا اختلاف 120 درجه نیز زاویه را در نظر گرفت.

3.   فاصله محل در نظر گرفته شده برای سایت رپیتر موبایل تا اولین کنتور برق. به دلیل اینکه دستگاه های تکرار کننده موبایل (ریپیتر موبایل) با برق کار میکنند، وجود کنتور برق در نزدیکی محل سایت در پروژه های OUTDOOR بسیار مهم است. در صورتی که امکان برق رسانی به محل سایت وجود نداشته باشد، باید از پنل خورشیدی (سولار) و باطری استفاده کرد. در اینصورت می بایست از رپیتر با توان مصرفی پایین و یا رپیتر های سولار استفاده نمود.

4.   میزان سیگنال دریافتی: معمولا ممکن است سیگنال دریافتی تا -95dbm  برای شماره گیری و مکالمه قابل استفاده باشد، اما باید توجه داشت این مقدار سیگنال ورودی برای تقویت آنتن موبایل کافی نمی باشد. این عدد و میزان سیگنال دریافتی (-95) هر چه به سمت صفر میل کند، قوی تر می شود. برای راه اندازی یک رپیتر OUTDOOR، سیگنالی معادل -60dbm  و بهتر مورد نیاز است. در غیر این صورت باید از شیوه های دیگری استفاده نمود تا بتوانیم به مقدار مطلوب سیگنال دریافتی برسیم. شرکت ارتباطات پیام موج با راهکارهای انحصاری خود، شیوه های جدیدی جهت تقویت امواج موبایل در کمترین وضعیت سیگنال دریافتی و راه اندازی رپیتر با ورودی سیگنال بسیار ضعیف را ارائه مینماید.

5.   باید مشخص شود در محل سایت رپیتر، همراه اول و ایرانسل روی هر دو باند فرکانسی 900 و 1800 مگاهرتز فعال است یا خیر. (اصطلاحا”   منطقه تک باند یا دو باند است). برای فهم چنین مطلبی، و میزان سیگنال دریافتی، می بایست از گوشی هایی با قابلیت آنتن بیرونی (External Antenna) ودارای نرم افزار NET MONITORING جهت مشاهده وضعیت BTS   های منطقه و میزان سیگنال دریافتی استفاده نمود.

6.   باید  فاصله محلی که سایت ریپیتر موبایل احداث می شود و آنتن پخش (سکتور) نصب می گردد، تا محل مورد پوشش (جایی که قرار است تحت پوشش سیگنال موبایل قرار گیرد)، مشخص گردد. با تعیین محدوده پوشش، ابعاد، طول و عرض محل و پارامترهای مشابه دیگر، می توان OUTPUT POWER دستگاه، گینِ تقویت کننده، زاوین آنتن و ارتفاع آنتن بر روی دکل را مشخص نمود.

 

نصب و راه اندازی دستگاه  تقویت کننده تلفن همراه (تقویت آنتن موبایل) جهت محیط سرپوشیده و خانگی:

 

برای نصب یک دستگاه تقویت کننده موبایل در منازل، محیط های سرپوشیده و فضاهای بسته شهری، باید به پارامترهای زیر توجه داشت:

1.     نصب سیستم تقویت آنتن موبایل خانگی به راحتی و و پس از تست سیگنال در محل و جا بینی آنتن های دریافت و پخش، قابل انجام و راه اندازی می باشد.

2.     مهم ترین نکته در نحوه نصب تقویت کننده آنتن موبایل، انتخاب دستگاه تقویت کننده موبایل تک باند یا دو باند می باشد. امروزه در بیشتر شهر ها، شبکه موبایل کشور بر روی دو باند فرکانسی 900 و 1800 مگاهرتز جهت مکالمه و پیامک فعال است. به همین منظور، می بایستی از سیستم تقویت کننده آنتن دو باند  جهت عدم اختلال  و ریزش آنتن در حین مکالمه استفاده نمود.

از سیستم تقویت آنتن تک باند، می توان در حاشیه شهرها، روستاها، نقاط خارج از شهر و مناطقی که BTS های موبایل همچنان بر روی باند 900 مگاهرتز فعالیت می کنند، استفاده نمود.

3.     آنتن گیرنده (آنتن یاگی) می بایست در روی پشت بام  با ارتفاع مناسب از سطح زمین، به شکلی که روبروی آنتن به سمت ساختمان، دیوار و مانعی نباشد، نصب گردد. حتی المقدور می بایست جهت آنتن به سمت نزدیکترین و پر قدرت ترین BTS منطقه فیکس گردد. تنظیم آنتن یاگی یا به صورت چشمی در صورتی که BTS در نزدیکی پروژه و قابل مشاهده باشد، و یا به استفاده از دستگاه های اندازه گیری و نرم افزار های تست سیگنال انجام می گیرد.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.